System zarządzania akumulatorami
BMS łączy się z akumulatorami Victron LiFePO4 (LFP) 12,8V. Można podłączyć do 5 akumulatorów równolegle.
Może być używany jako włącznik/wyłącznik systemu.
Ochrona akumulatora rozruchowego
Funkcja ta jest podobna do funkcji Combinera Baterii Cyrix lub Izolatora Baterii Argo FET. Prąd może płynąć do akumulatora LFP tylko wtedy, gdy napięcie wejściowe (= napięcie na akumulatorze rozruchowym) przekracza 13V.
Ponadto prąd nie może płynąć z powrotem z akumulatora LFP do akumulatora rozruchowego, co zapobiega ewentualnemu uszkodzeniu akumulatora LFP w wyniku nadmiernego rozładowania.
Zabezpieczenie alternatora i akumulatora
Prąd wejściowy jest ograniczony elektronicznie do około 90% wartości znamionowej bezpiecznika. Na przykład bezpiecznik 100A ograniczy prąd wejściowy do około 90A.
Dobór właściwego bezpiecznika spowoduje:
a. Chronić akumulator LFP przed nadmiernym prądem ładowania (ważne w przypadku akumulatora LFP o małej pojemności).
b. Ochronę alternatora przed przeciążeniem w przypadku dużej pojemności baterii akumulatorów LFP (większość alternatorów 12V przegrzewa się i ulega awarii, jeśli pracuje na maksymalnej mocy dłużej niż 5 minut).
Wyjście/wejście ładowarki akumulatorów (Power Port SYSTEM+)
Ten port zasilania może być używany do ładowania lub rozładowywania akumulatora LFP (tj. poprzez ładowarkę, przetwornicę lub przetwornicę/ładowarkę) z maksymalnym prądem ciągłym 200A w obu kierunkach.
Może być również używany jako wyjście obciążenia, dlatego obciążenia DC mogą być podłączone bezpośrednio do tego portu. Port jest zabezpieczony przed zwarciem, a szczytowy prąd rozładowania wynosi 400A.
Inteligentny system BMS zapewnia, że rozładowanie akumulatora zostanie odcięte w przypadku zbliżającego się spadku napięcia w ogniwach.
Smart BMS umożliwi ładowanie przez ten port, ale żaden algorytm ładowania nie może być zastosowany wewnętrznie.
Ochrona akumulatorów litowo-jonowych
Nadmierne napięcie wejściowe i stany przejściowe są regulowane do bezpiecznego poziomu.
Smart BMS zatrzyma ładowanie w przypadku przekroczenia napięcia lub temperatury ogniwa. Posiada trzy wyjścia, podobnie jak smallBMS:
Wyjście Load Disconnect
Wyjście Load jest normalnie wysokie i staje się bezpotencjałowe w przypadku zbliżającego się zaniżenia napięcia ogniw (domyślnie 2,8V/ogniwo, regulowane na baterii pomiędzy 2,6V a 2,8V na ogniwo). Maksymalny prąd: 10mA. Wyjście Load może być użyte do sterowania wejściem zdalnego włączania/wyłączania Battery Protect, inwertera, konwertera DC-DC lub innych obciążeń.
innych obciążeń.
Wyjście Pre-Alarmu
Wyjście alarmu wstępnego może być użyte jako ostrzeżenie, gdy napięcie akumulatora jest niskie i zadziała na krótko przed wyłączeniem wyjścia Load Disconnect z powodu zbyt niskiego napięcia ogniwa.
Wyjście alarmu wstępnego może być użyte do wysterowania przekaźnika, diody LED lub brzęczyka. Może być ono skonfigurowane jako sygnał ciągły lub przerywany.
Wyjście prealarmowe jest normalnie bezpotencjałowe i staje się wysokie w przypadku zbliżającego się zbyt niskiego napięcia ogniw (domyślnie 3,1V/ogniwo, regulowane na baterii w zakresie od 2,85V do 3,15V na ogniwo). Maksymalny prąd: 1A (bez zabezpieczenia przeciwzwarciowego)
Minimalne opóźnienie pomiędzy alarmem wstępnym a odłączeniem obciążenia wynosi 30 sekund.
Wyjście rozłączania ładowania
Wyjście rozłączenia ładowania jest normalnie wysokie i staje się bezpotencjałowe w przypadku zbliżającego się przekroczenia napięcia lub temperatury ogniwa. Maksymalny prąd: 10mA. Wyjście rozłączające ładowanie nie jest odpowiednie do zasilania obciążenia indukcyjnego, takiego jak cewka przekaźnika. Wyjście rozłączające Charge może być użyte do sterowania: zdalnym włączaniem/wyłączaniem ładowarki, przekaźnikiem Cyrix-Li-Charge, kombajnem akumulatorowym Cyrix-Li-ct.
(Uwaga: w niektórych przypadkach wymagany jest kabel interfejsu, patrz instrukcja obsługi).
Wejście zdalnego włączania/wyłączania
Wejście zdalnego włączania/wyłączania steruje ładowaniem przez alternator. Gdy jest wyłączone, ładowanie przez alternator jest wyłączone, podczas gdy funkcjonalność BMS pozostanie aktywna, umożliwiając dalsze działanie wszelkich obciążeń i ładowarek niezależnie od stanu wejścia zdalnego.
Gdy "system on/off switch" jest włączony poprzez VictronConnect, funkcjonalność BMS również zostanie wyłączona.
Składa się on z dwóch zacisków: Remote L i Remote H. Pomiędzy H i L można podłączyć zdalny przełącznik on-off lub styk przekaźnika.
Alternatywnie, zacisk H może być przełączony na plus akumulatora lub zacisk L może być przełączony na minus akumulatora.
Odporność na zapłon
Bez przekaźników, ale z przełącznikami MOSFET, a więc bez iskier.