Chroni akumulator przed nadmiernym rozładowaniem i może służyć jako wyłącznik systemu
Ochronnik akumulatorów Smart BatteryProtect odłącza akumulator od mniej ważnych odbiorników przed jego całkowitym rozładowaniem (co mogłoby spowodować uszkodzenie akumulatora) lub zanim moc akumulatora spadnie poniżej poziomu umożliwiającego rozruch silnika.
Wejście on/off może służyć jako wyłącznik systemu.
Automatyczna zmiana zakresu 12/24 V
Ochronnik Smart BatteryProtect automatycznie i jednorazowo wykrywa napięcie w układzie.
Bluetooth: łatwiejsze programowanie
Korzystając z Bluetooth do programowania ochronnika Smart BatteryProtect można ustawić wszystkie żądane poziomy włączenia/wyłączenia.
Jeden z dziewięciu wcześniej określonych poziomów włączenia/wyłączenia można ewentualnie ustawić za pomocą wtyczki programowej (patrz instrukcja obsługi). W razie konieczności Bluetooth można wyłączyć.
Specjalne ustawienie do akumulatorów litowo-jonowych
W tym trybie ochronnikiem BatteryProtect można sterować za pomocą układu VE.Bus BMS.
Uwaga: ochronnika BatteryProtect można również użyć jako przerywacza pomiędzy ładowarką a akumulatorem litowo-jonowym. Patrz schemat połączeń w instrukcji obsługi.
Ultraniski pobór prądu
Ma to duże znaczenie w przypadku akumulatorów litowo-jonowych, szczególnie po wyłączeniu wskutek niskiego napięcia.
Więcej informacji zamieszczono w arkuszu danych akumulatora litowo-jonowego oraz w instrukcji układu VE.Bus BMS.
Ochrona przed przepięciami
Aby zapobiec uszkodzeniu wrażliwych odbiorników wskutek przepięcia, odbiornik jest odłączany, gdy tylko napięcie prądu stałego przekroczy odpowiednio 16,3V lub 32,6V.
Odporność na zapłon
Całkowita rezygnacja z przekaźników i zastosowanie przełączników MOSFET pozwoliło całkowicie wyeliminować iskry.
Opóźnienie wyjścia alarmu
Wyjście alarmu jest uaktywniane, jeśli napięcie akumulatora spadnie na ponad 12 sekund poniżej wstępnie ustawionego poziomu rozłączania. Dzięki temu uruchamianie silnika nie powoduje włączenia alarmu. Wyjście alarmu to odporny na zwarcia otwarty kolektor do szyny ujemnej o maksymalnym natężeniu prądu 50 mA. Wyjście alarmu zazwyczaj służy do włączania brzęczyka, diody LED lub przekaźnika.
Opóźnione odłączanie odbiornika i opóźnione ponowne podłączanie
Odbiornik zostanie odłączony po 90 sekundach od momentu, kiedy napięcie akumulatora spadnie poniżej wstępnie zadanego poziomu. Jeśli w tym czasie napięcie w akumulatorze ponownie wzrośnie do wartości progu włączenia (np. po uruchomieniu silnika), odbiornik nie zostanie odłączony.
Odbiornik zostanie ponownie podłączony po 30 sekundach od momentu, kiedy napięcie akumulatora wzrośnie powyżej wstępnie zadanego napięcia ponownego włączenia.
Rozłącznik akumulatora Smart BatteryProtect odłącza akumulator od mniej ważnych odbiorników zabezpieczając akumulator przed jego całkowitym rozładowaniem. Posiada moduł Bluetooth, dzięki której można programować rozłącznik.
Opis
Specyfikacja
Smart Battery Protect |
Smart BP-65 |
Smart BP-100 |
Smart BP-220 |
SBP 48-100 |
||
Maksymalny ciągły prąd odbiornika* | 65 A |
100 A |
220 A |
100 A |
||
Prąd szczytowy (w ciągu 30 sekund) | 250 A |
600 A |
600 A |
250 A |
||
Zakres napięcia roboczego | 6 – 35V |
24 – 70V |
||||
Pobór prądu |
W stanie włączonym: 1,4 mA (1,2 mA z wył. BLE) W stanie wyłączonym lub przy wyłączeniu wskutek niskiego napięcia: 0,9 mA (0,7 mA z wył. BLE) |
W stanie włączonym: 1,9 mA (1,7 mA z wył. BLE) W stanie wyłączonym lub przy wyłączeniu wskutek niskiego napięcia: 1,6 mA (1,5 mA z wył. BLE) |
||||
Opóźnienie wyjścia alarmu |
12 sekund | |||||
Maksymalne obciążenie na wyjściu alarmu |
50 mA (zabezpieczenie przed zwarciem) | |||||
Opóźnienie odłączenia odbiornika |
90 sekund (natychmiast w przypadku wyzwolenia przez ochronnik VE.Bus BMS) | |||||
Opóźnienie ponownego podłączenia odbiornika |
30 sekund | -- | ||||
Domyślne wartości progowe |
-- | Odłączenie: 42V; załączenie: 48V | ||||
Zakres temperatur roboczych |
Pełne obciążenie: od -40°C do +40°C (maks. 60% obciążenia nominalnego w temp. 50°C) | |||||
Klasa IP |
Elektronika: IP67 (zalewana) Połączenia: IP00 |
|||||
Złącze |
M6 | M8 | ||||
Waga | 0,2 kg (0,5 funta) |
0,5 kg (0,6 funta) |
0,8 kg (1,8 funta) |
0,8 kg (1.8 funta) |
||
Wymiary | 40 × 48 × 106 mm 1,6" × 1,9" × 4,2" |
59 × 42 × 115 mm 2,4" × 1,7" × 4,6" |
62 × 123 × 120 mm 2,5" × 4,9" × 4,8" |
62 x 123 x 120 mm 2.5” x 4.9” x 4.8” |
||
* BatteryProtect nie jest przeznaczony dla prądów zwrotnych z urządzeń ładujących |
Victron Energy to holenderska firma z bogatą historią, sięgającą 1975 roku. Początkowo działając jako mały startup technologiczny, firma rozwinęła się w prężnie działające przedsiębiorstwo o zasięgu globalnym. Obecnie Victron Energy oferuje szeroką gamę niemal 1000 produktów związanych z systemami zasilania opartego na akumulatorach, które są dostępne na całym świecie.
Kluczowe cechy:
- Doświadczenie: Ponad 40 lat działalności w branży systemów energetycznych
- Innowacyjność: Ciągły rozwój i wprowadzanie na rynek nowych rozwiązań
- Szeroka gama produktów: Kompleksowa oferta urządzeń dla systemów opartych na akumulatorach
- Zasięg globalny: Dostępność produktów na całym świecie
- Wysoka jakość: Produkty renomowanej marki, znane z niezawodności
Victron Energy oferuje szeroką gamę produktów dla różnych zastosowań, m.in.:
- Systemy fotowoltaiczne
- Zasilanie awaryjne
- Systemy morskie
- Systemy kamperów
- Przemysłowe systemy zasilania