VE.Bus Smart dongle to interfejs VE.Bus z obsługą Bluetooth Smart i czujnikiem temperatury i napięcia akumulatora. Przekazuje on informacje o systemie bezpośrednio do smartfona użytkownika za pomocą bezpłatnej aplikacji VictronConnect.
VE.Bus Smart Dongle nie zapewnia pełnej funkcjonalności programowania - w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat ograniczeń w programowaniu należy zapoznać się z podręcznikiem VictronConnect VE.Bus.
W przypadku współpracy z falownikami/ładowarkami Multi- klucz sprzętowy zapewnia możliwość wykrywania temperatury i napięcia na akumulatorze - umożliwiając kompensację ewentualnych strat w przewodach, które mogą wystąpić podczas ładowania i rozładowywania. Czujnik temperatury pozwala na dokładną kompensację temperatury podczas cykli ładowania akumulatora. Klucz sprzętowy jest obecnie jedynym sposobem na dodanie funkcji wykrywania "na baterii" do modeli MultiPlus-II, jeśli nie są one również podłączone do urządzenia GX i akumulatora CANbus.
Klucz sprzętowy może być używany w systemach z lub bez urządzenia GX - takiego jak Cerbo GX. W systemach z urządzeniem GX i innym źródłem danych o temperaturze i napięciu (np. z akumulatora CANbus), dane z urządzenia GX będą nadrzędne w stosunku do informacji o temperaturze i napięciu z klucza sprzętowego. W tej roli klucz sprzętowy nadal będzie dostarczał informacji na żywo poprzez interfejs VictronConnect; oraz będzie dostarczał aktualizacje firmware bez konieczności połączenia z Internetem.
Gdy klucz sprzętowy jest używany w systemach, które nie posiadają urządzenia GX, dane o napięciu i temperaturze z klucza sprzętowego stają się podstawowym źródłem tych informacji i mogą być wykorzystywane przez inne podłączone urządzenia do kompensacji napięcia.
W układach z urządzeniem Multiplus-II, kluczem sprzętowym i GX, ale bez innego źródła temperatury i napięcia, będą również wykorzystywane dane z klucza sprzętowego.
Obecnie klucz sprzętowy VE.Bus Smart nie może wysyłać swoich danych o temperaturze i napięciu w ramach sieci VE.Smart.
Klucz sprzętowy VE.Bus Smart może wykrywać temperaturę akumulatora na dwa sposoby: Domyślną metodą jest wbudowany czujnik temperatury klucza sprzętowego. Gdy klucz sprzętowy jest zamontowany bezpośrednio na obudowie akumulatora (za pomocą mocowania samoprzylepnego), odczytuje on temperaturę akumulatora bezpośrednio z obudowy akumulatora. Druga metoda - która zapewnia lepsze wykrywanie temperatury baterii - jest dostępna poprzez użycie opcjonalnego czujnika zamontowanego na końcówce baterii. Po podłączeniu tego czujnika następuje zastąpienie czujnika domyślnego i klucz sprzętowy korzysta z tej metody.
Złącze zaciskowe klucza VE.Bus Smart oznaczone "Relay" (Przekaźnik) nie pełni żadnej funkcji i nie jest używane.