Podobnie jak izolatory Argodiode, izolatory Argofet umożliwiają jednoczesne ładowanie dwóch lub więcej akumulatorów z jednego alternatora (lub ładowarki z jednym wyjściem), bez konieczności łączenia akumulatorów ze sobą. Rozładowywanie akumulatora akcesoriów nie spowoduje rozładowania akumulatora rozruchowego.
W przeciwieństwie do diodowych izolatorów akumulatorów, izolatory FET praktycznie nie wykazują strat napięcia. Spadek napięcia wynosi mniej niż 0,02 V przy niskim natężeniu prądu i średnio 0,1 V przy wyższym natężeniu prądu.
W przypadku stosowania izolatorów Argofet nie ma potrzeby zwiększania napięcia wyjściowego alternatora.
Należy jednak zwrócić uwagę na to, aby długość kabli była krótka i o odpowiednim przekroju.
Przykład:
Gdy przez przewód o przekroju 50 mm² (AWG 0) i długości 10 m (30 stóp) przepływa prąd o natężeniu 100 A, spadek napięcia na przewodzie wyniesie 0,26 V. Podobnie prąd o natężeniu 50 A przepływający przez kabel o przekroju 10 mm² (AWG 7) i długości 5 m (15 ft) spowoduje spadek napięcia o 0,35 V!
Wejście zasilania alternatora
Niektóre alternatory potrzebują napięcia stałego na wyjściu B+, aby rozpocząć ładowanie. Oczywiście, prąd stały będzie obecny, gdy alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora. Wstawienie rozdzielacza Argodiode lub Argofet uniemożliwi jednak powrót napięcia/prądu z akumulatorów do B+, a alternator nie uruchomi się.
Nowe izolatory Argofet posiadają specjalne wejście energetyzujące o ograniczonym prądzie, które będzie zasilać B+, gdy przełącznik uruchamiania/zatrzymywania silnika jest zamknięty.
Normy i Standardy