Diodowy izolator baterii pozwala na równoczesne ładowanie dwóch lub więcej baterii z jednego alternatora, bez konieczności łączenia baterii ze sobą. Rozładowanie na przykład baterii na akcesoria nie spowoduje jednoczesnego rozładowania baterii startowej.
Izolatory baterii ARGO charakteryzują się małym spadkiem napięcia dzięki użyciu diod Schottk'iego: przy niskim prądzie spadek napięcia wynosi około 0,3 V a na wyjściu około 0,45 V. Wszystkie modele wyposażone są w diodę kompensacyjną, która może zostać użyta nieznacznego zwiększenia na pięcia na wyjściu alternatora.
Kompensuje to spadek napięcia pomiędzy diodami w izolatorze.
Proszę zapoznać się z publikacją Victron Energy ‘Energia na pokładzie’ lub poprosić o poradę specjalistę przed zainstalowaniem izolatora diodowego. Zamieszczenie izolatora w okablowaniu pomiędzy alternatorem a bateriami spowoduje nieznaczne ograniczenie napięcia ładowania. Rezultatem może być niepełne naładowanie baterii i ich przedwczesne starzenie.
Wejście zasilania alternatora
Niektóre alternatory wymagają napięcia stałego na wyjściu B+, aby rozpocząć ładowanie. Oczywiście, prąd stały będzie obecny, gdy alternator jest bezpośrednio podłączony do akumulatora.
Wstawienie diody lub rozdzielacza FET uniemożliwi jednak powrót napięcia/prądu z akumulatorów do wyjścia B+, a alternator nie uruchomi się.
Nowy izolator diodowy "AC" posiada specjalne wejście energetyzujące z ograniczeniem prądowym, które będzie zasilać B+, gdy przełącznik uruchamiania/zatrzymywania silnika jest zamknięty.
Normy i Standardy