Zabezpieczenia akumulatorów Smart Battery Protect

Producent: Victron Energy
Indeks: Zabezpieczenia akumulatorów Smart Battery Protect
“Smart Battery Protect” Victron'a odłącza baterię akumulatorów od mało istotnych obciążeń zanim nastąpi jej całkowite rozładowanie (w celu ochrony baterii akumulatorów przed jej uszkodzeniem) lub zanim wyczerpie się rezerwa potrzebna do rozruchu silnika. “Smart Battery Protect” automatycznie dostosowuje się do napięcia systemowego 12 lub 24V. W pełni programowalny prostym programem typu ‘count down’. “Smart Battery Protect” może zostać nastawiony przy użyciu prostego programu typu ‘count down’ na załączenie/wyłączenie odbiornika dla wielu różnych wartości napięcia akumulatora.

Korzystając z Bluetooth do programowania Smart Battery Protect można ustawić dowolny poziom włączenia/wyłączenia. Za pomocą pinu programowania można również ustawić jeden z dziewięciu poziomów włączenia/wyłączenia zdefiniowanych fabrycznie (dokładne informacje w instrukcji obsługi).

W razie potrzeby układ Bluetooth można wyłączyć. Smart Battery Protect nie jest przeznaczony dla prądów zwrotnych z urządzeń ładujących.
Produkt dostępny w naszym sklepie internetowym - www.globmarine.pl

Opis

Specyfikacje Techniczne

  victron logo
Smart BatteryProtect BP-65A BP-100A BP-220A
Maksymalne stałe obciażenie prądowe 65A 100A 220A
Prąd szczytowy 300A 600A 600A
Praca w zakresie napięcia 6 –35 V
Zużycie prądu BLE włączony: 
W stanie włączonym: 1,4mA     
W stanie wyłączonym lub przy wyłączeniu wskutek niskiego napięcia: 0,9mA

BLE wyłączony: 
W stanie włączonym: 1,2mA     
W stanie wyłączonym lub przy wyłączeniu wskutek niskiego napięcia: 0,7mA
Opóźnienie wyjścia alarmu 12 sekund
Max. obciążenie na wyjściu alarmu 50mA (zabezpieczenie przed zwarciem)
Opóźnienie odłączenia odbiornika 90 sekund (natychmiast w przypadku wyzwolenia przez ochronnik VE.Bus BMS)
Opóźnienie rozłaczenia obciążeń 30 sekund
Domyślne wartości progowe Rozłączenie: 10,5V lub 21V Załączenie: 12V lub 24V
Zakres temperatur roboczych Pełne obciążenie: od -40°C do +40°C (maks. 60% obciążenia nominalnego
w temp. 50°C)
Klasa IP Elektronika: IP67 (zalewana)
Połączenia: IP00
Połączenie M6 M8 M8
Waga 0,2 kg 0,5 kg 0,8 kg
Wymiary WxSZxG w mm 40 × 48 × 106 59 × 42 × 115 62 × 123 × 120
* BatteryProtect nie jest przeznaczony dla prądów zwrotnych z urządzeń ładujących

Opis

Smart Battery Protect chroni akumulator przed nadmiernym rozładowaniem i może służyć jako wyłącznik systemu.
Ochronnik akumulatorów Smart Battery Protect odłącza akumulator od mniej ważnych odbiorników przed jego całkowitym rozładowaniem (co mogłoby spowodować uszkodzenie akumulatora) lub zanim moc akumulatora spadnie poniżej poziomu umożliwiającego rozruch silnika. 
Wejście on/off może służyć jako wyłącznik systemu.

Automatyczna zmiana zakresu 12/24 V.
Ochronnik Smart BatteryProtect automatycznie i jednorazowo wykrywa napięcie w układzie.

Bluetooth: łatwiejsze programowanie.
Korzystając z Bluetooth do programowania ochronnika Smart Battery Protect można ustawić wszystkie żądane poziomy włączenia/wyłączenia. Jeden z dziewięciu wcześniej określonych poziomów włączenia/wyłączenia można ewentualnie ustawić za pomocą wtyczki programowej (dokładne informacje w instrukcji obsługi). 

Specjalne ustawienie do akumulatorów litowo-jonowych.
W tym trybie ochronnikiem BatteryProtect można sterować za pomocą układu VE.Bus BMS. Uwaga: Smart Battery Protect można również użyć jako przerywacza pomiędzy ładowarką a akumulatorem litowo jonowym (schemat połączeń w instrukcji obsługi).

Ultra niski pobór prądu.
Ma to duże znaczenie w przypadku akumulatorów litowo-jonowych, szczególnie po wyłączeniu wskutek niskiego napięcia. Więcej informacji zamieszczono w arkuszu danych akumulatora litowo-jonowego oraz w instrukcji układu VE.Bus BMS.

Ochrona przed przepięciami
Aby zapobiec uszkodzeniu wrażliwych odbiorników wskutek przepięcia, odbiornik jest odłączany, gdy tylko napięcie prądu stałego przekroczy odpowiednio 16,3V lub 32,6V.

Odporność na zapłon
Całkowita rezygnacja z przekaźników i zastosowanie przełączników MOSFET pozwoliło całkowicie wyeliminować iskry.

Opóźnienie wyjścia alarmu
Wyjście alarmu jest uaktywniane, jeśli napięcie akumulatora spadnie na ponad 12 sekund poniżej wstępnie ustawionego poziomu rozłączania. Dzięki temu uruchamianie silnika nie powoduje włączenia alarmu. Wyjście alarmu to odporny na zwarcia otwarty kolektor do szyny ujemnej o maksymalnym natężeniu prądu 50 mA. Wyjście alarmu zazwyczaj służy do włączania brzęczyka, diody LED lub przekaźnika.

Opóźnione odłączanie odbiornika i opóźnione ponowne podłączanie
Odbiornik zostanie odłączony po 90 sekundach od momentu, kiedy napięcie akumulatora spadnie poniżej wstępnie zadanego poziomu. Jeśli w tym czasie napięcie w akumulatorze ponownie wzrośnie do wartości progu włączenia (np. po uruchomieniu silnika), odbiornik nie zostanie odłączony. Odbiornik zostanie ponownie podłączony po 30 sekundach od momentu, kiedy napięcie akumulatora wzrośnie powyżej wstępnie zadanego napięcia ponownego włączenia.
 

Zalety Battery Protect

  • Specjalne ustawienie dla akumulatorów litowo-jonowych (LiFePO4) - w tym trybie Battery Protect może być sterowany za pomocą VE.Bus BMS.
  • Bardzo niski pobór prądu - jest to ważne w przypadku akumulatorów litowo-jonowych (LiFePO4), szczególnie po wyłączeniu niskiego napięcia.
  • Zabezpieczenie przed przepięciami - aby zapobiec uszkodzeniu wrażliwych obciążeń z powodu zbyt wysokiego napięcia, obciążenie jest odłączane, gdy napięcie prądu stałego przekracza 64 V; 16 V i 32 V odpowiednio dla systemów 12 V i 24 V.
  • Zabezpieczenie przed zapłonem - brak przekaźników, tylko przełączniki MOSFET - zatem brak iskier.
  • Opóźnione wyjście alarmowe - wyjście alarmowe jest aktywowane, gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej ustawionego poziomu rozłączenia na dłużej niż 15 sekund. Uruchomienie silnika nie spowoduje aktywacji alarmu. Wyjście alarmowe jest odpornym na zwarcie wyjściem z otwartym kolektorem na ujemną (ujemną) szynę, max. prąd 50mA. Wyjście alarmowe jest zwykle używane do aktywacji brzęczyka, diody LED lub przekaźnika.
  • Opóźnione rozłączenie obciążenia i opóźnione ponowne załączenie - obciążenie zostanie rozłączone po 90 sekundach od aktywacji alarmu. Jeśli napięcie akumulatora wzrośnie ponownie do progu podłączenia w tym okresie czasu (np. po uruchomieniu silnika), obciążenie nie zostanie rozłączone. Obciążenie zostanie ponownie podłączone 30 sekund po zwiększeniu napięcia akumulatora do wartości większej niż wstępnie ustawione napięcie ponownego podłączenia.

Wsparcie


Tab